loading...
سئو سایت
ادمین بازدید : 53 چهارشنبه 17 بهمن 1397 نظرات (0)

بهینه سازی موتور های جستجو چیست؟

به زبان ساده بهینه سازی موتور جستجو روند بهبود می باشد. خاموش و روشن کردن وب سایتتان برای قرار گرفتن بیشتر در نتایج موتور جستجو و قرار گرفتن بیستر در نتایج موتور جستجو در نهایت منجر به پیدا کردن شما توسط کاربران بیشتر برای پاسخ های صحیح و رفتن به وب سایت(طراحی سایت , سئو سایت , طراحی سایت) شما می شود.

images 1 - بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

برای درک چگونگی تاثیر نتایج موتور جستجو در بهینه سازی و ، مروری بر درک هدف موتور های جستجو می کنیم.

 (طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی ساخت سایت , قیمت طراحی سایت )

هدف موتور جستجو

در بطن قضیه موتور های جستجو فقط سعی در پیدا کردن و فهمیدن اجزا بر روی اینترنت و ارسال سریع نتایج مرتبط و معتبر بر اساس هر عبارتی که کاربر ممکن است جستجو کند دارند.
ابتدا، بیایید راجع به مرتبط بودن صحبت کنیم. وقتی که کاربر در باره ی چیزی شبیه به “هتل های کاشان” جستجو می کند، موتور های جستجو می خواهند یک لیست از نتایج را نمایش دهند که با عنوان هتل های کاشان مرتبطط هستند. موتور های جستجو تمامی صفحات وبی که آن ها تا به حال دیده اند را بررسی میکنند. و صفحاتی را انتخاب می کنند که باور دارند بسیار با هتل های کاشان مرتبط است.

نحوه ارزیابی موتور های جستجو

موتور های جستجو با استفاده از فاکتورهای متفاوتی مثل در نظر گرفتن چگونگی نوشتن مطالب و قرار گرفتن آن ها در کد و همچنین چگونگی برقراری رابطه از سوی سایت های دیگر با سایت مذکور این باور را ارزیابی می کنند. تمامی این ها با یک پیچیدگی بزرگ و اگوریتم اختصاصی آنالیز و محاسبه میشود.

analytics seoha - بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

 در پایان روز و در کسری از ثانیه یک موتور جستجو قادر خواهد بود تمامی صفحات وب را به ترتیب ارتباط با عبارتی که کاربر تایپ نموده است رتبه بندی و نمایش دهد، در مثال “هتل های کاشان” ساختار کلمات خیلی مهم است زیرا موتور های جستجو تشخیص بسیار شفافی را بین محتوایی که در رابطه با هتل های کاشان است در مقابل محتوای مرتبط با دیگر عبارات مثل استراحت گاه های کاشان، یا عباراتی شبیه به “تعطیلات کویری” ندارند. موتور های جستجو دارای درک کمی در رابطه با ارتباطات معنایی و موضوعی بین کلمات و مفاهیم هستند. با مثال جستجوی دیگری ادامه می دهیم، “قفس سگ”. یک موتور جستجو می داند صفحات فروش قفس های سگ خیلی مرتبط با آن جستجو می باشند، اما همچنین می داند وب سایت های فروش قفس های حیوانات خانگی نیز بسیار مرتبط است. او همچنین می داند وب سایتی که موضوعاتی شبیه به غذای حیوانات خانگی و وسایل سگ ارایه می دهند نیز با اولویتی کمتر مرتبط به این جستجو می باشند.

2 - بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قفس حیوانات خانگی نیز در فهرست نتایج جستجو می باشد.

فاکتور اعتبار در موتور های جستجو

فاکتور دیگری که بر روی ارایه موتور جستجو تاثیر می گذارد اعتبار است، به عبارت دیگر در دنیای بزگ و بی قانون وب جایی که هر کسی می تواند، هر چیزی ارسال کند، آیا وب سایت شما یک مکان مطمئن برای ارایه موتور های جستجو به کاربرانشان می باشد؟

Search Engine Algorithm - بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

یکی از رایج ترین روش هایی که موتور های جستجو اعتبار یک صفحه وب یا دامنه را تشخیص می دهند بوسیله ارزیابی نگرش دیگر وب سایت ها به شما می باشد. این ارزیابی می تواند از طریق ارتباط های آن سایت ها به وب سایت شما اندازه گیری گردد پس شما می توانید هر ارتباط به وب سایت تان را به دید یک رای نگاه کنید.

ارتباط یک سایت به سایت دیگر

ارتباط یک سایت به سایت شما شبیه به این است که بگوید “سلام، من به اندازه کافی به مطالب داخل سایت شما اطمینان دارم که می خواهم کاربران را به سایت شما ارجاع دهم و در صورت امکان حتی ترافیک را به سایت شما ارسال کنم.” این یک رای بر اطمینان است و موتور های جستجو بر این اساس انتخاب و امتیاز دهی می کنند. ولی مهم این است که دقیقا از شروع بدانیم که جایی که شما سعی در انباشتن بیشترین آراء را برروی اینترنت دارید فقط یک مسابقه محبوبیت نیست.
موتورها ی جستجو جهت جلوگیری از این نوع سوء استفاده ها دارای محافظ می باشند و تاکید برکیفیت ارتباط دارند. به عنوان مثال یک موتور جستجو بیشتر مایل به اعتماد سازی به رابطه ای است که در آن از یک سایت خوش نام یا مرتبط با صنعت، مثل یک وبلاگ صنعت پیشرو، یک سایت دولتی یا غیر انتفاعی که در فیلد کاری شما فعالیت می کنند باشد. ارتباطی که از یک سایت یک ماهه که کار خاصی انجام نمی دهند و با رشته ی کاری شما همخوانی ندارد و در ازای مبلغی لینک ارتباطی به ب شما می دهد هیچ ارزشی ندارد.

backlink 660x330 - بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

نحوه ارتباط ها از دیدگاه موتور جستجو

از دیدگاه یک موتور جستجو بعضی از ارتباط ها موثرتر از دیگر ارتباط ها در نوع نمایش آراء خود به وب سیات شما و مشخص کردناعتبار سایت شما هستند، بنابراین شما ممکن است به یک سیستم جامع برخلاف دموکراسی فکر کنید که در آن بعضی از آراء کم اهنیت تر از دیگر آراء هستند. درک میزان اهمیت رابطه و اعتماد سازی برای یک موتور جستجو در نهایت منجر به نمایش بهتر در موتور های جستجو و هدایت بینندگان بیشتر به وب سایت ما خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 770
  • بازدید سال : 7,331
  • بازدید کلی : 44,938